2 najúspešnejšie tímy

2 najúspešnejšie tímy

Enzo Ferrari , bývalý predajca a pretekár Alfy Romeo , založil v roku 1929 pretekársky tím Scuderia Ferrari . Pôvodne určený na poskytovanie služieb džentlmenským jazdcom a iným amatérskym pretekárom, odchod Alfy Romeo z pretekania v roku 1933 v kombinácii s Enzovým spojením v rámci spoločnosti zmenil Scuderiu Ferrari na jej neoficiálneho zástupcu na trati. [ 8 ] Alfa Romeo dodala pretekárske autá Ferrari, ktoré nakoniec zhromaždilo niektorých z najlepších jazdcov 30. rokov a vyhralo mnoho pretekov pred likvidáciou tímu v roku 1937. [ 8 ] [ 9 ] : 43 

Koncom roku 1937 bola Scuderia Ferrari zlikvidovaná a včlenená do Alfy Romeo, [ 8 ] ale Enzove nezhody s vyšším manažmentom spôsobili jeho odchod v roku 1939. Svoje vysporiadanie využil na založenie vlastnej spoločnosti, kde mal v úmysle vyrábať vlastné autá. Spoločnosť nazval "Auto Avio Costruzioni" a sídlil v priestoroch starej Scuderie Ferrari; [ 1 ] kvôli dohode o zákaze súťaže s Alfa Romeo nemohla spoločnosť používať meno Ferrari ďalšie štyri roky. Spoločnosť vyrobila jediný automobil, Auto Avio Costruzioni 815 , ktorý sa pred vypuknutím druhej svetovej vojny zúčastnil iba jedného závodu . Počas vojny Enzova spoločnosť vyrábala letecké motory a obrábacie stroje pre taliansku armádu; zmluvy na tento tovar boli lukratívne a poskytovali novej spoločnosti veľký kapitál. V roku 1943, pod hrozbou spojeneckých bombardovacích náletov, sa továreň spoločnosti presťahovala do Maranella . Aj keď bolo nové zariadenie dvakrát bombardované, Ferrari zostáva v Maranelle dodnes.

McLaren Automotive nahradil McLaren Cars v roku 2010. McLaren Cars bol založený v roku 1985 [ 4 ] a predstavil McLaren F1 v roku 1992. V rokoch 1994 až 2010 bol McLaren Cars zaregistrovaný ako "spiacia spoločnosť", predtým ako bola pôvodne založená investičná spoločnosť McLaren01Larene oddelená od novej spoločnosti 2. v novom podniku, ale dal sa dokopy v júli 2017 po tom, čo Ron Dennis predal svoje podiely v McLaren Automotive a McLaren Group .

Zakladateľ McLarenu vo Formule 1 Bruce McLaren sa narodil v Aucklande na Novom Zélande v roku 1937 [ 5 ] a na čerpacej stanici a dielni svojich rodičov sa učil o autách a inžinierstve. V 15-tich nastúpil na miestne preteky do vrchu na aute Austin 7 Ulster a vyhral svoje prvé preteky v aute. [ 6 ] V roku 1958 prišiel McLaren do Spojeného kráľovstva so systémom "Driver to Europe", ktorý mal pomôcť austrálskym a novozélandským pretekárom súťažiť v Európe. Jeho mentor Jack Brabham ho predstavil Cooper Cars, malému tímu so sídlom v Surbitone , Surrey. McLaren sľubne odštartoval svoju kariéru vo Formule 1 v roku 1958 a o rok neskôr sa pripojil k tímu Formuly 1 . V tom istom roku vyhral Veľkú cenu USA vo veku 22 rokov, čím sa stal najmladším víťazom Veľkej ceny k tomuto dátumu. [ 7 ] S Cooperom zostal ďalších sedem rokov, vyhral ďalšie tri Grand Prix a ďalšie preteky, jazdil pre Jaguar a Aston Martin a vyhral 24 hodín Le Mans v roku 1966 s Fordom .

McLaren založil Bruce McLaren Motor Racing v roku 1963. O rok neskôr spoločnosť postavila prvé skutočné pretekárske auto McLaren – M1 (24 zákazníckych áut vyrobila Elva). Jeho nástupca M1B umožnil McLarenu vstup do šampionátu Can-Am , kde dominoval so 43 víťazstvami, takmer trikrát viac ako konkurenčné Porsche . [ 8 ] V roku 1965 debutovalo na Veľkej cene Monaka prvé auto Formuly 1 McLaren, M2B .

Po jeho víťazstvách a čase v F3 McLaren navrhoval a testoval prototyp OBH 500H s registráciou M6GT, ľahkého športového auta s odhadovanou maximálnou rýchlosťou 165 mph a z nuly na 100 mph za osem sekúnd. [ 9 ] McLaren zomrel pri testovaní pretekárskeho auta v Goodwoode v roku 1970 pred dokončením prototypu.

Som Samo Polc a neviem programovať a som debil z Očovej.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky